2024, Volume 3, Issue 3/2024
Motywowanie pracowników a typy generacji – praktyczne wskazówki dla menedżerów
Iwona Dudziuk1
-------------------------------------------------------------------------------------------------
1Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości , Akademia Wymiaru Sprawiedliwości
Autor korenspondencyjny: Iwona Dudziuk; Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości , Akademia Wymiaru Sprawiedliwości; email: -
Streszczenie
Celem artykułu jest charakterystyka i analiza pracowników pod względem ich przynależności do typów generacji oraz sposobów ich motywowania w pracy przez menedżerów. Główną metodę badań stanowi analiza literatury oraz metoda porównawcza opierająca się na zestawieniu ze sobą poszczególnych typów generacji i ich charakterystycznych cech. Wnioski zawarte w artykule dotyczą występujących typów generacji w środowisku, które posiadają indywidualne cechy osobowościowe. Poznanie ich oraz przeanalizowanie przez menedżera usprawni dobór odpowiednich technik motywacyjnych do pracownika. Ujęte wyniki z badań mogą stanowić praktyczne i syntetyczne wskazówki dla menedżerów różnych organizacji, w których zatrudniani są osoby w różnym przedziale wiekowym.
Słowa kluczowe
motywowanie pracowników, typy generacji, menedżer
Motivating employees and generation types - practical tips for managers
Summary
The purpose of the article is to characterize and analyze employees in terms of their belonging to generation types and how managers motivate them at work. The main method of research is a literature analysis and a comparative method based on the juxtaposition of generation types and their characteristics. The conclusions of the article concern the occurring types of generations in the environment, which have individual personality traits. Learning about them and analyzing them by the manager will improve the selection of appropriate motivational techniques for the employee. The captured results from the research can provide practical and synthetic guidance for managers of various organizations where people of different age ranges are employed.
Keywords
motivating employees, generation types, manager