2024, Volume 2, Issue 2/2024
Autorytet w dobie mediów społecznościowych
Brygida Gwiazda-Rzepecka1
-------------------------------------------------------------------------------------------------
1-, Akademia Wojsk Lądowych
Autor korenspondencyjny: Brygida Gwiazda-Rzepecka; -, Akademia Wojsk Lądowych ; email: -
Full text
Streszczenie
Trudno dziś sobie wyobrazić, aby młody człowiek kształtował swoją tożsamość, świadomość czy opinię bez uwzględnienia mediów społecznościowych. Obserwowany kryzys autorytetu (przynajmniej tego tradycyjnego), swobodna interpretacja norm etycznych i wpływów kulturowych to typowe cechy współczesnego świata, w którym zmienia się hierarchia wyznawanych wartości. Celem artykułu jest zaprezentowanie badań własnych autorki dotyczących autorytetów w czasach mediów społecznościowych.
Słowa kluczowe
autorytet, media społecznościowe, wykładowca, influencer
Authority in the era of social media
Summary
Nowadays it is difficult to imagine a young person moulding their identity, awareness (consciousness) or opinion without considering social media. The observed authority crisis (at least this traditional one), free ethical norms and cultural influences interpretation are typical features of the contemporary world where the hierarchy of professed values is changing. The aim of this article is to present the author’s own research on authority in the age of social media.
Keywords
authority, social media, academic teacher, influencer