PWP

Strona główna

2024, Volume 2, Issue 2/2024

Autorytet w dobie mediów społecznościowych


Brygida Gwiazda-Rzepecka1
-------------------------------------------------------------------------------------------------
1-, Akademia Wojsk Lądowych


Autor korenspondencyjny: Brygida Gwiazda-Rzepecka; -, Akademia Wojsk Lądowych ; email: -

Brygida Gwiazda-Rzepecka: https://orcid.org/0000-0003-1990-5216


DOI: 10.52694/ThPSR.2024.2.18

Full text

Streszczenie

Trudno dziś sobie wyobrazić, aby młody człowiek kształtował swoją tożsamość, świadomość czy opinię bez uwzględnienia mediów społecznościowych. Obserwowany kryzys autorytetu (przynajmniej tego tradycyjnego), swobodna interpretacja norm etycznych i wpływów kulturowych to typowe cechy współczesnego świata, w którym zmienia się hierarchia wyznawanych wartości. Celem artykułu jest zaprezentowanie badań własnych autorki dotyczących autorytetów w czasach mediów społecznościowych.


Słowa kluczowe

autorytet, media społecznościowe, wykładowca, influencer




Authority in the era of social media


Summary

Nowadays it is difficult to imagine a young person moulding their identity, awareness (consciousness) or opinion without considering social media. The observed authority crisis (at least this traditional one), free ethical norms and cultural influences interpretation are typical features of the contemporary world where the hierarchy of professed values is changing. The aim of this article is to present the author’s own research on authority in the age of social media.


Keywords

authority, social media, academic teacher, influencer