PWP

Strona główna

2017, Volume 94, Issue 1

Rzeczywistość więzienna w odbiorze studentów pedagogiki resocjalizacyjnej


Katarzyna Okólska1
-------------------------------------------------------------------------------------------------
1Wydzial Nauk o Wychowaniu , absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego


Autor korenspondencyjny: Katarzyna Okólska; Wydzial Nauk o Wychowaniu , absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego; email: katarzynaokolska@gmail.com

Katarzyna Okólska: -



Full text

Streszczenie

W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące wyobrażeń stu-dentów pedagogiki resocjalizacyjnej na temat zakładów karnych. Celem badań było zwrócenie uwagi na potrzebę organizowania studentom bezpośredniego kontaktu z przyszłymi miejscami pracy (w szczególności z instytucjami, które z racji swojego charakteru są trudnodostępne). W rezultacie ukazano różnice między wyobrażeniami studentów na te-mat jednostek penitencjarnych a refleksją osób, które wcześniej miały możliwość zobaczyć jak wygląda praca w takiej instytucji.


Słowa kluczowe

zakłady karne, wyobrażenia na temat więzienia, kształcenie akademickie studentów pedagogiki resocjalizacyjnej, zainte-resowania zawodowe studentów resocjalizacji