2017, Volume 94, Issue 1
Rzeczywistość więzienna w odbiorze studentów pedagogiki resocjalizacyjnej
Katarzyna Okólska1
-------------------------------------------------------------------------------------------------
1Wydzial Nauk o Wychowaniu , absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego
Autor korenspondencyjny: Katarzyna Okólska; Wydzial Nauk o Wychowaniu , absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego; email: katarzynaokolska@gmail.com
Full text
Streszczenie
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące wyobrażeń stu-dentów pedagogiki resocjalizacyjnej na temat zakładów karnych. Celem badań było zwrócenie uwagi na potrzebę organizowania studentom bezpośredniego kontaktu z przyszłymi miejscami pracy (w szczególności z instytucjami, które z racji swojego charakteru są trudnodostępne). W rezultacie ukazano różnice między wyobrażeniami studentów na te-mat jednostek penitencjarnych a refleksją osób, które wcześniej miały możliwość zobaczyć jak wygląda praca w takiej instytucji.
Słowa kluczowe
zakłady karne, wyobrażenia na temat więzienia, kształcenie akademickie studentów pedagogiki resocjalizacyjnej, zainte-resowania zawodowe studentów resocjalizacji