2023, Volume 121, Issue IV
Impact of Pandemic Covid-19 on the internationalization processes of universities in the perspective of own research
Aleksandra Zając1, Katarzyna Kolasińska-Morawska 2, Robert Seliga 3, Joanna Anna Jończyk 4, Wojciech Włodarkiewicz5
-------------------------------------------------------------------------------------------------
1-, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
2-, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
3-, Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
4Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania, Wojskowa Akademia Techniczna
5Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania , Wojskowa Akademia Techniczna
Autor korenspondencyjny: Wojciech Włodarkiewicz; Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania , Wojskowa Akademia Techniczna; email: -
Full text
Streszczenie
The COVID-19 pandemic has significantly affected management processes in higher education, with a particular impact on university internationalization processes around the world. This study analyzes the consequences of the pandemic on university internationalization strategies and activities, using a research framework that includes both quantitative methods. The main purpose of the article is to answer the questions of whether the technological tools that now dominate education will remain permanently, creating a new paradigm for teaching and learning, what challenges universities faced in internationalization during Covid-19, whether and how the Covid-19 pandemic affected the internationalization process of universities, whether the tools and procedures used during Covid-19 will contribute to the university's chances of internationalization?
Słowa kluczowe
umiędzynarodowienie uczelni, zarządzanie uczelnią, nowa rzeczywistość
Wpływ pandemii Covid-19 na procesy internacjonalizacji uczelni w perspektywie badań własnych
Summary
Pandemia Covid-19 w istotny sposób wpłynęła na procesy zarządzania w szkolnictwie wyższym, ze szczególnym uwzględnieniem procesów internacjonalizacji uczelni. W niniejszym badaniu przeanalizowano konsekwencje pandemii dla strategii i działań uniwersytetów w zakresie internacjonalizacji, wykorzystując ramy badawcze obejmujące zastosowane metody ilościowe. Głównym celem artykułu jest odpowiedź na pytania: czy narzędzia technologiczne, które obecnie dominują w edukacji, pozostaną na stałe, tworząc nowy paradygmat nauczania i uczenia się, przed jakimi wyzwaniami stanęły uniwersytety w procesie internacjonalizacji w czasie Covid-19, czy i w jaki sposób pandemia Covid-19 wpłynęła na proces umiędzynarodowienia uczelni, czy narzędzia i procedury stosowane podczas pandemii Covid-19 przyczynią się do zwiększenia szans uczelni na internacjonalizację.
Keywords
internationalization of universities, university management, new reality